Innfører pakkeforløp for muskel- og skjelettbehandling
Regjeringen foreslår at det bevilges fem millioner kroner for å etablere fire nye pakkeforløp, blant annet pakkeforløp for muskel- og skjelettbehandling.
14 mai 2019
Det skriver regjeringen i en pressemelding i forbindelse med at Revidert nasjonalbudsjett legges frem.
– Regjeringen følger opp regjeringspartienes seks punkter for bedre kvinnehelse. Vi foreslår derfor å innføre tre pakkeforløp for sykdommer der kvinner er overrepresentert, sier helseminister Bent Høie.
De tre sykdommene som regjeringen foreslår at det skal utarbeides pakkeforløp for er muskel- og skjelettlidelser, smertebehandling og utmattelse.
I tillegg skal det utvikles pakkeforløp for ADHD.
Siste nytt
Ryggsmerter: Aktiv oppfølging viktigere enn paracetamol
Paracetamol er fortsatt et av de mest brukte smertestillende legemidlene ved ryg…
Forskere søker ryggpasienter
Har du en pasient med ryggsmerter og Modic forandringer?
Behandling av halebeinssmerter
Legetidsskriftet har publisert en klinisk oversikt over undersøkelse og behandl…
